Sayın Üyemiz,
T.C. Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın 29 Nisan-3 Mayıs 2018 tarihleri arasında gerçekleşecek Özbekistan ve Kore’ye resmi ziyaretleri kapsamında T.C. Ekonomi Bakanlığı koordinasyonunda ve DEİK tarafından Nail Olpak özel sektör heyet başkanlığında, Türk işadamları heyeti ziyareti ve anılan ülkelerde İş Forumları düzenlenecektir.
Bu kapsamda 29 Nisan 2018 Pazar günü İstanbul’dan çıkışlı program kapsamında 30 Nisan 2018, Pazartesi günü Özbekistan’ın başkenti Taşkent’te, 2 Mayıs 2018 Çarşamba günü Kore’nin başkenti Seul’de İş Forumları düzenlenecektir.
Orta Asya’nın en fazla nüfusa sahip ülkesi olan Özbekistan hizmetler sektörü, turizm, tarım ve gıda sanayii, inşaat malzemeleri, gıda işleme ve tarım makineleri, otomotiv ana ve yan sanayii, tekstil, ilaç sanayii, temizlik malzemeleri ve diğer günlük tüketim ürünleri, enerji, kimya sanayii, madencilik ve birçok başka sektörde önemli ihracat ve yatırım potansiyeli barındırmaktadır. 2011 – 2016 yılları arasındaki dönemde ortalama yüzde 8 oranında büyüme performansı sergileyen Özbekistan’da ekonominin liberalleştirilmesi ve daha fazla dışa açılması süreci giderek ivme kazanmaktadır. Döviz piyasasında serbestleşmenin önünü açan 2 Eylül 2017 tarihli Cumhurbaşkanlığı kararnamesi bu anlamda etkili bir adım olup, Özbekistan’ın dünya ekonomisine hızla entegre olacağına dair ipucu vermektedir.
Endüstri ve inovasyon alanında gerçekleştirdiği atılımlarla dünyanın en büyük 11.ekonomisi konumuna yükselen Güney Kore, vatandaşlarının satın alma gücü kapasitesi ve uluslararası yatırımlarıyla Asya Pasifik bölgesinin en önemli üç ekonomik gücünden biridir. Türkiye ile Güney Kore arasında 1 Mayıs 2013 tarihinde yürürlüğe giren Serbest Ticaret Anlaşması (STA) kapsamında taraflar arasındaki mal ticaretinin kademeli olarak serbestleştirilmesine ilişkin “Mal Ticareti Anlaşması” neticesinde Kore’nin Türkiye’yle olan ikili ticaret hacmi 2017 yılında 7 Milyar ABD Dolarına ulaşmıştır.
Özbekistan ve Kore’ye seyahatte Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları vizeden muaftır.
Taslak programı aşağıda belirtilen ziyarete katılmak isteyen üyelerimizin, https://portal.deik.org.tr/KatilimFormu/651/10611 bağlantısında yer alan katılım formunu 25 Nisan 2018, Çarşamba günü mesai bitimine kadar eksiksiz doldurmaları önemle rica olunur.
İletişim:
Özbekistan
Alperen Ay, İş Konseyleri Koordinatör Yardımcısı
E-posta: avrasyabolgesi@deik.org.tr | Tel: 0212 339 50 59
Kore
Ecem Mirzaloğlu, İş Konseyleri Koordinatörü
E-posta: asyapasifikbolgesi@deik.org.tr | Tel: 0212 339 50 18
Taslak Program:
29 Nisan 2018, Pazar
Taşkent’e Uçuş
30 Nisan 2018, Pazartesi
Özbekistan-Türkiye İş Forumu & İkili Görüşmeler
1 Mayıs 2018, Salı
Özbekistan’dan Kore’ye Hareket
2 Mayıs 2018, Çarşamba
Kore-Türkiye İş Forumu & İkili Görüşmeler ve Türkiye’ye Hareket
Katılım Koşulları:
1. Başvuru formunun doldurulurken web tarayıcısı olarak Google Chrome kullanılması önemle rica olunur.
2. DEİK Paket Programı Ekonomi avans bedeli 4000 ABD Doları, Yerinden Katılım ücreti her bir İş Forumu için 200 ABD Dolarıdır. Paket programa dahil hizmetler: Özel uçak ile gidiş-dönüş (Türkiye içi bağlantı uçuşları dahil değildir.), konaklama, ara transferler, çalışma yemekleri, tercümanlık hizmetleri, iş forumlarına katılım.
3. Business uçuş kontenjanının dolması sebebiyle Ekonomi paket katılımı için kayıtlar devam etmektedir. Business talebi olan katılımcılarımızın bu sınıfta yer açılması durumunda talepleri dikkate alınacaktır.
4. Ödeme seçenekleri, formu doldurduktan sonra ekrana gelecektir. Ödeme hesaba havale veya online olarak kredi kartı ile yapılabilmektedir.
Hesap Adı | DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER KURULU/AVR |
Banka– Şube | TÜRKİYE İŞ BANKASI- Galatasaray / Beyoğlu Şubesi, 1011 |
Swift Kodu | ISBKTRISXXX |
IBAN(USD) | TR41 0006 4000 0021 0113 2384 24 |
IBAN (TL) | TR50 0006 4000 0011 0111 2492 82 |
Not: Ödemeler T.C. Merkez Bankası günlük döviz satış kuru üzerinden Türk Lirası olarak yapılabilir
5. Başvuru ve ödemeler için son tarih: 25 Nisan 2018, Çarşamba günü saat 18:00
6. Ödeme esnasında bilgiler eksiksiz girildiği takdirde, makbuzunuz tarafınıza gönderilecektir.