Menü Close

ADR Çalışma Grubu Toplantısına Görüş

Türkiye Odalar Ve Borsalar Birliği’nden alınan bir yazıda :

Ülkemizin Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması’na (ADR) 22 Mart 2010 itibariyle taraf olduğu ve söz konusu anlaşmalar ile ilgili mevzuat çalışmalarının tamamlandığı belirtilmektedir.

Aynı yazıda, ADR Anlaşmasının A ve B eklerinin güncellenmesi ve değiştirilmesi amacıyla Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu İç Ulaştırma Komitesi tarafından 6 ayda bir Tehlikeli Malların Taşınması Çalışma Grubu Toplantıları (WP.15) düzenlendiği bildirilmekte olup 8-12 Mayıs 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan söz konusu toplantıda görüşülmek üzere aşağıdaki konularda Birliğimizin görüşleri talep edilmektedir :

– İsviçre Hükümeti tarafından sunulan öneride, hibrid gaz-sıvı yakıtlı motora sahip araçlar yük olarak taşındığında, bu araçların UN 3166 ve UN 3171 altında sınıflandırılarak ADR 1.1.3.2(a), 1.l.3.3.(a) ve 1.1.3.7 muafiyetleri kapsamına dâhil edilmesi teklif edilmektedir.

– İsveç Hükümeti ve Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği (IRU) tarafından sunulan öneride, 1.1.3.6’ya göre yapılan taşımalarda taşıma evrağına taşıma kategorisine göre hesaplanan değerin yazılması teklif edilmektedir.

– İspanya Hükümeti tarafından sunulan öneride, EX/III tipi araçlarda UN 0027, UN 0081, UN 0083, UN 0084, UN 0241, UN 0331 ve UN 0332 altında sınıflandırılan maddelerin taşınması için araçların azami 20 tona kadar taşıma yapabilmesi ve bu durumda araç takip cihazı bulundurulmasına dair zorunluluk getirilmesi teklif edilmektedir.

– İsviçre Hükümeti tarafından sunulan öneride, ADR 1.1.3.1 (a)’nın 2 nci cümlesindeki kişisel amaçlı taşınan alevlenir sıvıların toplam miktarı hazne başına 60 litreyi ve taşıma ünitesi başına 240 litreyi geçmemesi halinde muaf olarak taşınabileceğine dair hükmün netleştirilmesi amacıyla metinsel düzeltme yapılması teklif edilmektedir.

– Avusturya Hükümeti tarafından sunulan öneride, 5.3.2.1.4’deki “taşıma birimi” ifadesinin “araç” ile değiştirilmesi ve 5.3.2.1.6’daki yalnızca tek bir madde taşıyan ve tehlikeli olmayan madde taşımayan taşıma üniteleri için işaretleme şartlarının netleştirilmesi teklif edilmektedir.

– Birleşik Krallık Hükümeti tarafından sunulan öneride, ADR 9.1.2.1’deki ilk muayene feragatının, ADR 9.2 hükümlerine uygun olduklarına dair bir uygunluk beyanı sunulması halinde EX/II, EX/III, FL ve AT tipi araçları da kapsayacak şekilde genişletilmesi teklif edilmektedir.

Bu çerçevede TOBB tarafından hazırlanacak görüşe esas teşkil etmek üzere yukarıda bahsedilen konularla ilgili görüşlerinizin, en geç 24 Nisan 2017 tarihine kadar  e-posta ile (kkocal@gebzeto.org.tr) Odamıza bildirilmesi gerekmektedir.

Saygılarımızla,

GEBZE TİCARET ODASI