Sayın Üyemiz,
TOBB tarafından iletilen yazıda, Ticaret Bakanlığından alınan 11.12.2024 tarihli yazıda, Gürcistan Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi tarafından Yeni Bilgisayarlı Transit Sistemi (NCTS) Faz 5 devreye geçirilirken “Eşya Ticaretindeki İşlemlerin Basitleştirilmesine İlişkin Sözleşme’ye ve Ortak Transit Rejimine İlişkin Sözleşme’ye resmi olarak katılım sağlanacağı ve 1 Şubat 2025 tarihinde bu değişikliklerin yürürlüğe girmesinin planlandığı bilgilerinin paylaşıldığı bildirilmiştir.
Bu çerçevede tüm paydaşların aşağıdaki gereklilikler hakkında bilgilendirilmesi talep edilmiştir:
1. Garanti ve Transit Beyannamesi Gerekliliği: Sözleşmelere göre Avrupa Birliği’ne ya da listelenen diğer ülkelere doğru yolda olan ve Gürcistan’a giren ya da Gürcistan’dan transit geçecek eşyalara, geçerli bir garantinin ve transit beyannamesinin eşlik etmesi gerekmektedir.
2. Yardım ve Rehberlik: Garanti ile alakalı hizmetleri sağlayan firmalar hakkında bilgiye ve detaylı işlemlere 15 Aralık 2024 tarihinden itibaren www.rs.ge web adresinden ulaşılabilecektir. Destek sağlamak ve geçiş dönemi hakkında tüm soruları yanıtlamak üzere kurulmuş olan yardım masasına da 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren ulaşılabilecektir. İrtibat bilgileri aşağıda yer almaktadır:
· Birinci Seviye Destek:
1. Çalışma Saatleri: Pazartesiden Cumaya kadar 09:00 – 18:00 saatleri arasında
2. Email Adresi: info@rs.ge
3. Telefon: +995 (32) 2 299 299
4. Gelir İdaresi Web Sitesi Sohbet Hizmeti: www.rs@ge
5. Gelir İdaresi Sohbet Hizmeti Kullanılabilirlik: Pazartesi’den Cuma’ya kadar 09:00 – 18:00 saatleri arasında
6. Gelir İdaresi Bot Kullanılabilirlik: Haftanın yedi günü 24 saat
· İkinci Seviye Destek:
1. Çalışma Saatleri: Haftanın yedi günü 24 saat
2. E-mail Adresi: ncts.hd@rs.ge
3. Telefon: +995 (32) 2 299 299
4. Ek Telefon Numaraları: +995 (32) 226 11 12, +995 (32) 226 14 46 (Çalışma Dilleri: İngilizce ve Gürcüce)
Bilgilerinize sunulur.
Saygılarımızla,
Gebze Ticaret Odası